wtorek, 14 grudnia 2010

Black and white

Skończywszy w ostatni piątek jedną robótkę (sfotografuję po zblokowaniu) i ledwie nabrawszy oczka na kolejną, przypomniałam sobie, że w pawlaczu leży stary, nieużywany sweter, którego kolor idealnie pasowałby do zeberkowych legginsów...

(Legginsy owe kupiło moje dziecko na początku lata, ale ponieważ okazały się być dość krótkie, leżały sobie na półce nieużywane, niemal zapomniane, aż do momentu, gdy ostatnio wpadłam na pomysł, że przecież sama mogłabym je nosić. No to co, że wzór w zebrę? że niby w moim wieku już nie pasuje? chrzanię to! - szybko przemyślałam sprawę).

Rzuciłam więc w kąt nową robótkę i zajęłam się starym swetrem z pawlacza. Podumałam chwilę i postanowiłam spruć. Trochę zakrawa to na ironię, gdy mając dwa kartony pełne zupełnie nowych motków, ja pruję stary sweter, ale nic to. Nowe motki nie uciekną. Kiedyś je przerobię...

W sobotę od pomysłu przeszłam do działania. Tak powstał szal (kolejna wariacja znanego w sieci Baktusa), czapka-uszatka z pomponem, czapka gładka (bo uszatka z pomponem nie znalazła uznania u córki) oraz szeroka opaska (bo często noszę spięte włosy, a kucyk pod czapką nie chce się mieścić).

Ponieważ nie chciało mi się czekać do weekendu, kiedy to można by moje nowe dziergotki sfotografować w świetle dziennym, to zdjęcia są z dzisiejszego popołudniowego spaceru z pieskiem. Są, jakie są, trudno. W mieszkaniu, przy sztucznym świetle wcale nie byłyby lepsze.

Tutaj w opasce:


Tu w uszatce:


A tu w czapeczce gładkiej:


Wszystko przerabiałam wzorem francuskim i drutami nr 9. Włóczka to czarno-szaro-biały melanż, 100% akryl (Pavarotti firmy Opus), równie miła, co podła jakościowo. Mechaci się od samego przerabiania. Jako sweter wyglądała paskudnie, ale w nowej formie jest całkiem ładna.


Komentarze
2010/12/15 18:48:14
A ja, z czapek, jestem za czapką uszanką najbardziej. Ma ogromnie dużo uroku :) Śliczny komplet sobie sprawiłaś i w dodatku wieloelementowy, jak to się mawia w polityce - full wypas :) Ja bym (do uszanki) jeszcze rękawiczki z jednym palcem dodała, a co !
2010/12/15 18:49:41
A, zapomniałam dopisać, że mam podobny problem - pudełka wypchane półproduktem rozmaitem i do tego o 24 godziny za krótką dobę ;D Ale za to trudno się nudzić, prawda ?
2010/12/16 08:33:40
Takie grube rękawice byłyby super, ale już mi swetra brakło:).
Doba, niestety, jest zawsze za krótka. Wieczorem tak by się ją chciało przedłużyć..., że potem rano wstać jest trudno;). Ale jeszcze tydzień pracy i półtora tygodnia wolnego! Planuję nawet przeczytać Trylogię Millenium i zrobić dekupażową skrzynię dla przyjaciółki...
Ileż to człowiek mógłby zrobić, gdyby nie praca! Tyle, że ta praca właśnie finansuje wszystko to, co po pracy...:)

4 komentarze:

  1. Anonimowy12/11/2012

    Błagam napisz jak zrobiłaś tego baktusa, najpiękniejszy jaki widziałam!
    Pozdrawiam
    Marta

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Dzięki:) To z pewnością zasługa włóczki - http://www.bafpol.pl/bafpol-karty_katalogowe/karta_katalogowa_wloczki_pavarotti.jpg , ja robiłam kolorem C25,
      Sam baktus, to nic nadzwyczajnego - ścieg francuski, czyli same oczka prawe, zaczyna się chyba od 4 oczek i w co drugim rzędzie, z jednej strony, dodaje się jedno oczko aż do osiągnięcia odpowiedniej szerokości. Następnie z tej samej strony ujmuje się po jednym oczku aż do początkowych czterech oczek. Żadna tam filozofia;)

      Usuń
    2. Anonimowy12/12/2012

      Wygląda niesamowicie, gruby, mięsisty uwieeelbiam takie zimowe okrycia:-) ta włóczka jest grubiutka, ja kupiłam sobie TANGO http://www.basior.com.pl/sklep/category.php?id_category=63 ona aż taka gruba nie jest, nie wiem czy osiągnę taki efekt:-(
      Dziękuję Ci za szybką odpowiedź:-) uważnie obserwuję Twojego bloga i jesteś super pozytywną osobą:-)
      Pozdrawiam
      Marta

      Usuń
    3. Dziękuję, staram się, dlatego bardzo mi przyjemnie wiedzieć, że pomimo depresyjnej natury udaje mi się też przekazać trochę pozytywnych wibracji:)
      Obejrzałam sobie Tango.... jest tylko odrobinę cieńsza od Pavarotti... myślę, że sprawdzi się doskonale:) Powodzenia!

      Usuń