niedziela, 22 kwietnia 2012

Zazdrostki

... prezent dla mojej przyjaciółki, zostały wykonane zgodnie z jej życzeniem w bieli. Podczas pracy miałam z tego powodu mieszane uczucia. Jakoś mi ta biel do koronek nie pasowała... Jednak po wypraniu, wykrochmaleniu i po całej reszcie koniecznych zabiegów, gdy na próbę zawiesiłam wykończone już zazdrostki na swoim oknie, uznałam, że wyglądają zaskakująco efektownie. Choć niewielkich rozmiarów, to rozjaśniły i rozświetliły mi kuchnio-jadalnię, jak nic innego wcześniej:)



Podczas pstrykania zdjęć dał o sobie znać stary problem - niełatwo jest sfotografować firankę na tle jasnego okna...


... niespecjalnie widać, że zazdrostka rzeczywiście jest biała. Zwłaszcza, gdy próbowałam wyeksponować wzór na jednolitym tle nieba:



Zazdrostki szydełkowałam wg opisu z tej gazetki (bawełna Maxi, szydełko 1,5 mm). Nieco inaczej wykonałam jedynie górę, bo bardziej od zapinania na żabki, wolę gdy firankę można przeciągnąć bezpośrednio przez drążek.

Przy okazji chciałam się pochwalić, że podczas wykańczania robótki zastosowałam, jak dla mnie całkiem nowatorski, sposób napinania. Wcześniej, wypraną i odciśniętą rzecz naciągałam i dla zachowania odpowiedniej formy, gęsto przypinałam szpilkami. Im większa rzecz, tym całe przedsięwzięcie było trudniejsze. Tymczasem na blogu Intensywnie Kreatywnej wyczytałam, że do naciągania robótki używa ona długich cienkich prętów ze stali nierdzewnej. Zachwycona prostotą takiego rozwiązania, postanowiłam sprawić sobie podobny zestaw.

Postanowić łatwo, zrealizować dużo trudniej. Co prawda w internecie znalazłam stosowną ofertę, ale ilość drutów w komplecie, a w związku z tym również ich cena, były dla mnie zupełnie nie do przyjęcia. I w tym miejscu pomysłowością wykazał się mój mąż, który stwierdził, że do swoich celów mogę przecież wykorzystać starą suszarkę łazienkową, a ściślej mówiąc jej emaliowane pręty, z których kilka i tak było już odłamanych.

Pomysł sprawdził się idealnie. Reszta prętów została z łatwością wyłamana, a ich końcówki oszlifowane i zabezpieczone farbą olejną. Dzięki temu mam teraz do dyspozycji praktyczny zestaw do blokowania, który, prócz wciąż niezbędnych szpilek, zawiera jeszcze 6 drutów o długości 90 cm oraz 10 krótkich - 45 centymetrowych.

A nowa suszarka kosztowała mnie niecałe 35 złotych:)
A stara, po przeciągnięciu sznurków, wciąż może mi służyć do suszenia swetrów:)

Same zalety:)

A naciąganie na drutach wygląda tak:


Gdy zdjęłam z drutów zazdrostki przyjaciółki, wyprałam i naciągnęłam swoje ubiegłoroczne firanki....


... i dopiero teraz nabrały one właściwych rozmiarów i wyglądu:)



Komentarze
fidrygauka
2012/04/23 00:14:39
Za bardzo się nie znam na terminologii rękodzielniczej, tytuł więc mnie zafrapował, bo nie podejrzewałam cię o takie 'niskie uczucia' :))
Niestety po wejściu na bloga to właśnie mnie ograrnęła prawdziwa 'zazdrostka'.
Śliczne!
I gratulacje za pomysłowość w kwestii drutów :))
2012/04/23 06:52:44
Wyjątkowe! Piękne firaneczki.
A drutów ze starej suszarki też używam do blokowania - wpadłam na ten sam pomysł co Ty.
2012/04/23 10:33:23
Piękne zazdrostki Ci wyszły. Trzeba było spróbowac fotografii z lampą, kiedy dzień chyli się ku końcowi. Biel wychodzi mi w takich warunkach śnieżna.

pomysł z tymi drutami jest faktycznie świetny. Kiedy sobie przypomnę ten milion szpilek przy blokowaniu takich samych zazdrostek, jak te Twoje... i kształt wciąż pozostawiał wiele do życzenia.

pozdrawiam

Anka
2012/04/23 11:23:12
Fidrygałko, dziękuję bardzo, ale od "zazdrostek", tych nieszydełkowych, wcale wolna nie jestem;). Ogarniają mnie na przykład, gdy ktoś językiem giętkim potrafi powiedzieć wszystko, co pomyśli głowa:)

Antonino, dziękuję, bardzo mi miło:).

Aniu, dzięki:) Niektóre rozwiązania są tak banalnie proste, że człowiek zastanawia się, jak to możliwe, że sam na to nie wpadł:) Ciekawa jestem, jak długo ludzie męczyli się, zanim ktoś wymyślił koło:)
A lampy w aparacie boję się, jak diabeł święconej wody - z nią jeszcze trudniej fotografować, zawsze gdzieś pojawi się jakiś niepotrzebny odblask, czy rozbłysk. Już niejeden raz postanawiałam sobie popróbować różnych ustawień.... a koniec końców i tak poprzestaję na funkcji Auto...
2012/04/23 13:41:00
Ha. Tu jakieś kosmiczne terminy są wypowiadane dobrze, że są obrazki. Mnie jak zwykle wszystko w zabrudzonych kolorach się podoba i te lekko zgniłe firaneczki są bardzo słodkie zupełnie jak z bajki, ale pewnie już to wiesz.
2012/04/23 16:17:36
Nad urokiem Twoich zazdrostek nie będę się rozwodzić, bo dziewczyny już tu wszystko powiedziały, ale ciekawa jestem ile czasu Ci zajmuje stworzenie takiego dzieła? Wygląda to na wiele godzin pracy...
2012/04/24 08:36:45
Kraszynko, ja też wolę te przydymione odcienie:). Czysta biel trochę mnie przeraża swoją doskonałością;)

Sowo, na godziny to nigdy nie liczę, raczej na tygodnie:). Te konkretne zazdrostki zrobiłam w niecałe trzy... (Zazwyczaj nadganiam w weekendy, bo na tygodniu wolnego czasu jest mało - popołudnia strasznie szybko upływają, a i spać trzeba iść wcześniej.) ...są niewielkich rozmiarów: 80x35 i 40x35 cm i motyw też był prosty - robiło się prawie na automacie i myślę, że i tak prędko się uwinęłam:).

Gość: , host-92-28-82-247.as13285.net
2012/07/13 22:09:11
Przepiekne te zazdrostki, zwlaszcza ta gorna chetnie widzialabym w swoim oknie, ale dolna tez bym nie pogardzila "0)

Gość: justy.justy@gmail.com, 178.180.43.22.nat.umts.dynamic.t-mobile.pl
2012/08/22 17:43:15
Piękne te zazdrostki. Aż mnie zazdrostka zżera że takich nie mam. A może można u Ciebie zamówić?.... Marze o takich jak te robione dla przyjaciółki tylko lekko przybrudzonych (kolor około: ecru/beż/sznurkowy).
2012/08/23 08:26:44
Dziękuję:) Pewnie, że można zamówić, ale ceny za takie rękodzieło zazwyczaj skutecznie zniechęcają potencjalnych klientów. Motek nici kosztuje ok. 16 złotych. Na takie zazdrostki poszły mi dwa. Pracowałam popołudniami i przez weekendy przez chyba dwa tygodnie...
Naprawdę strasznie trudno taką pracę wycenić, ale gdyby człowiek liczył nawet najniższą krajową stawkę za godzinę, to i tak wyjdzie z 200 złotych...

21 komentarzy:

  1. Anonimowy12/18/2012

    Zazdrostka jest super, sama też dużo robię /zazdrostki firany/.... suszę natomiast przy szpileczkowane do styropianu.Bardzo łatwo wchodzo szpileczka. Kiedyś kupiłam całą pakę styropianu cienkiego, uszyłam na niego pokrowiec i mam do suszenia robótek ręcznych. Zaciekawił mnie Twój sposób suszenia. Pomysłowości i wytrwałości

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Ja też używam styropianu - kilka arkuszy zostało mi po ociepleniu ścian:) Nie wyobrażam sobie do czego innego tak gładko można by powbijać szpilki:) W planach mam jeszcze co najmniej kilka zazdrostek/firaneczek, ale jak to zwykle - czasu mało. Może bliżej wiosny, bo wiosną mi jakoś szydełko bardziej pasuje. Tymczasem bez opamiętania macham drutami:)
      Pozdrawiam i dziękuję za komentarz:)

      Usuń
  2. Bardzo piękne te zazrdoski. Już długo się zabieram by zrobić sobie taką.Wreszcie zaczęłam. Pozdrawiam i życzę wiele wolnego czasu.

    OdpowiedzUsuń
  3. Czy jest szansa dostać schemat do tej firaneczki z kwiatami na dole. Szukam takiego w necie, ale znajduję tylko zdj gotowych firan. Jakby co, podaję maila: m.jakubiec@vp.pl Byłabym strasznie wdzięczna ;-)

    OdpowiedzUsuń
  4. Piękne firanki,ale ta pierwsza byłaby ładniejsza bez tych żółtych kokardek.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Żółte kokardki pasowały do kuchni przyjaciółki:-)
      Dziękuję.

      Usuń
    2. A to zwracam honor,a i tak mi się podobają.Tak się przyglądam i przyglądam,a czy mogę tym wzorem zrobić sobie do kuchni :-)

      Usuń
    3. U przyjaciółki wiszą właśnie w kuchni...

      Usuń
  5. Anonimowy10/24/2017

    witam...piękna zazdrostka. Chciałabym pierwszą w swoim życiu zrobić i ta podoba mi się wyjątkowo. Gdzie znajdę do niej wzór. Szukam, szukam i nic.... Dziękuję za ewentualną pomoc :) pozdrawiam jesiennie.. Kasia

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Bardzo dziękuję:-). Proszę o wiadomość na maila, prześlę Pani opis i schemat:-)

      Usuń
  6. Anonimowy11/18/2017

    Witam Panią,bardzo podoba mi się pierwsza zazdrostka ze wstążeczkami,czy mogę Panią prosić o wzór.soltyska59@op.pl Dziękuję i pozdrawiam

    OdpowiedzUsuń
  7. Poprostu sie zakochalam w tej firance!czy moge prosic o wzor na kowalska.b@gmail.com
    Dziekuje I pozdrawiam
    Barbara

    OdpowiedzUsuń
  8. Boska firanka, totalnie zachwycająca. W oknie prezentuje się niebywale pięknie. Cuuuuudo!!! <3

    OdpowiedzUsuń
  9. Jejku jaka piękna zazdroska <3 Czy mogłabym prosić schemat i opis na meila? syl.ma@wp.pl

    OdpowiedzUsuń
  10. Witam. Ja też bym prosila na meila schemat i opis agnesb1@o2.pl

    OdpowiedzUsuń
  11. Witam . Piekna zazdrostka czy moge prosic schemat na meila monikaire@gmail.com

    OdpowiedzUsuń
  12. Poproszę o schemat na zazdrostki z pierwszego zdjęcia.

    OdpowiedzUsuń
  13. Cudo :) Takiego prostego sposobu na blokowanie firanki szukałam. Nieśmiało proszę o wzór jeśli można na azja2002@wp.pl

    OdpowiedzUsuń
  14. Anonimowy4/01/2022

    Czy ja również mogę prosić o schemat ta pierwsza zazdrostka jest przesliczna�� justyna.kochowska@o2.pl

    OdpowiedzUsuń
  15. Dzień dobry. Czy ja również mogłabym prosić o schemat? Byłabym bardzo wdzięczna rutkowska74@tlen.pl

    OdpowiedzUsuń