niedziela, 9 lutego 2014

Szydełkowy sweter z kwadratu

...wzorowany na modelu z Dropsa, ale zrobiony po mojemu:


Cieńsza włóczka i mniejsze szydełko (4,5) wymagały większej ilości rzędów, ale przyjemnie mi się pracowało na kwadracie - to bardzo prosty fason! Rękawy też zrobiłam prosto - na okrągło i od góry, żeby nie trzeba ich było doszywać. Włóczka jest miękka, ładnie się układa pod pachami.


Zużyłam 1 motek Soni, 2 motki Belli oraz 3 motki Baśki - sporą ilość zeżarły rękawy.


I dorobiłam czapkę do kompletu.


Dwa tygodnie temu marzłam usiłując na mrozie sfotografować tunikę, dziś wygrzewałam się do lutowego słońca - mieliśmy 11 stopni ciepła, w cieniu!


I niech już tak zostanie:)

57 komentarzy:

  1. Ale fajny ten kardigan.Wyglądasz w nim niezwykle oryginalnie. Z czapką tworzy świetny komplet.
    Pozdrawiam:)

    OdpowiedzUsuń
  2. No popatrz ostatnio sporo tych swetrów z koła się pojawia, a ty wydziergałaś z kwadratu;--
    i dobrze wygląda oryginalnie i bardzo mi się podoba.
    W połączeniu z czapeczką tworzy ciekawą kompozycję.
    Bardzo lubię zestawienie szarego z różnymi niebieskościami.
    Gorąco pozdrawiam Dorota
    Po

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Do tego modelu już w ubiegłym roku się przymierzałam, ale dopiero teraz trafiły mi się włóczki, które mi tak dobrze spasowały:) A sweter z koła się dzieje, a jakże! Taka forma też mi się szalenie podoba:) Dziękuję!

      Usuń
  3. Czadowy sweter! Połączenie kolorystyczne bardzo mi się podoba, a kunszt Twój szydełkarski odbiera mowę. Nie dość, że forma swetra jest świetna, to jeszcze ozdobność w detalu, barwa, wszystko. I fajny czubek czapki - takie nietypowe niepomponowe (niepompatyczne?) zwieńczenie :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. To jest naprawdę prosta szydełkowa robota - same słupki i łańcuszki. Chyba cała ozdobności tkwi w kolorach włóczek, gdy zobaczyłam te trzy motki razem, od razu mi do tego wdzianka spasowały:) A w czapce pierwotnie miał być pompon, tak ją widziałam oczami wyobraźni, ale coś mi te pompony mało pomponiaste wychodzą, dlatego wybrałam prostsze rozwiązanie - ściągnęłam czubek szydełkowym sznureczkiem i zawiązałam w motylka.
      Dzięki:)

      Usuń
  4. Fajny zestaw,świetne kolorki!

    OdpowiedzUsuń
  5. super zestaw w moich ulubionych kolorkach :D

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Niebieskości to również jedne z moich ulubionych:) Dzięki:)

      Usuń
  6. Świetnie w tym wyglądasz. Kolorki idealne i figura również. Zazdraszczam.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Z kompozycji kolorystycznej jestem dumna najbardziej. Bardzo dziękuję:)

      Usuń
  7. Piękny zestaw, świetny kolorystycznie i wykorzystujący bardzo ciekawe rozwiązanie - kkwadrat. Też bym z rękawami poszła w ten sposób - nie cierpie dopasowywania główki.
    ślicznie wyglądasz w tym zestawieniu - tu już mówię o całości: swetrze, szortach, butach, itd.


    Anka

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Pamiętam, dawno temu, dziergane swetry zawsze miały proste rękawy i dobrze było! Teraz te fasony jakieś takie wymyślne;) Wszywanie rękawów z główką jest dla mnie straszne; jeszcze pół biedy, gdy dzianina jest robiona na drutach, ale z szydełkową jest całkiem do bani. Raz to robiłam, udało się, ale nie chcę już nigdy więcej. Kiedyś, na blogu "Drut pomocniczy" znalazłam sposób na wrabianie rękawów od góry (na drutach), i jak coś będę próbować tej metody. Dzięki!

      Usuń
  8. Ale piękne wdzianko!
    Bardzo mi się podoba.

    OdpowiedzUsuń
  9. Świetny sweterek i bardzo fajnie dobrany zestaw kolorystyczny ;-)) czapka do kompletu-rewelacja ;-))

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Bardzo dziękuję, to moja pierwsza praca w takim fasonie, dlatego tym bardziej cieszą mnie tak miłe opinie:)

      Usuń
  10. Wspaniały sweter! Kolory dobrałaś rewelacyjne. Świetnie razem wyglądają w robótce.
    W komplecie z czapką - ideał :-)
    Pozdrawiam serdecznie.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Dziękuję:) Gdy zobaczyłam te trzy motki razem od razu czułam, że będą stanowić dobrą kompozycję i z tego efektu właśnie szczególnie jestem zadowolona:)

      Usuń
  11. oficjalnie na papuciach zakończyłam swoją przygodę z szydełkiem, tym bardziej podziwiam! :-D że też Ci się chciało! tyyyyyyyyyyyle machania!!! :-D
    cudownie wyglądasz!

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Oj tam, samo się machało, to naprawdę prosta robota:) Słupek za słupkiem, okrążenie za okrążeniem, a w tle serial.... Czysta przyjemność:D

      Usuń
  12. Anonimowy2/10/2014

    Sweter jest mistrzostwem! Przepiękny, a w dodatku te kolory :) Są cudne! Wogóle w moim typie ;) Gratuluję talentu i serdecznie pozdrawiam, Monika

    OdpowiedzUsuń
  13. Super wygląda szczególnie na drugim zdjęciu po lewej: czy jest czymś przypięty na ramionach, czy sam się trzyma w tej pozycji?
    Wygląda jak wiosenny mini płaszczyk - cudo!:)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Nie, nie przypięty, ale można przypiąć, np. ozdobną agrafką:) Mnie też się tak bardzo podoba i na pewno będę go tak nosić, choć ostatnio postawiłam na luzik i zwisające poły:) Dzięki!

      Usuń
  14. Anonimowy2/10/2014

    Mamo! Chcę to cudo! :*
    Dominika

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Oczywiście, jakżeby inaczej;)
      Jak się nim nacieszę, to Ci go dam;) Albo przynajmniej pożyczę... Na pociechę;)

      Usuń
  15. Takie zwisy przodowe są mi bliskie, a o niebieskościach swetrowych rozmyślam intensywnie, mam pomysła i zrobiłam wstępny szkic :D

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. To moja pierwsza robótka ze zwisającymi połami, to aż dziwne, bo też bardzo lubię taki fason, ale jakoś nie składało mi się wcześniej. Bardzom ciekawa Twojego pomysła:)

      Usuń
  16. Dobrze, że wzięłaś kilka kolorów ładnie to wygląda:)) U mnie wiosna na całego od wczoraj chodzę w krótkim rękawie a gołębie na mojej choince zaczęły przynosić gałązki na gniazdo:)) pozdrawiam

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Pogoda już typowa dla przedwiośnia - co chwilę to inna pora roku;) Czuję się jak w marcu, aż nie do wiary, że jeszcze połowy lutego nie ma:)
      Bardzo dziękuję!

      Usuń
  17. Ależ super wyszło !

    OdpowiedzUsuń
  18. Super:) i czapa do tego:) Piękny komplet:) Pozdrawiam:)

    OdpowiedzUsuń
  19. Przepiękna, chyba się o taką pokuszę :-)
    Tak w ogóle to zachwyciłam się wieloma twoimi pracami, gratulacje.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Blogi to źródło nieustannych pokuszeń, też ich doświadczam nieustannie;)
      Dziękuję za miłe słowa!

      Usuń
  20. Niezwykle przepiękny i oryginalny sweter, a czapka jest taką kropką nad "i"!
    Serdecznie pozdrawiam:)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Bardzo dziękuję:) Gdy mi zostaje włóczka z jakiegoś swetra, to zawsze nie mogę się oprzeć i wydzierguję jeszcze czapkę do kompletu:)

      Usuń
  21. Witam, co do czapek też tak mam :))) Piękny wytwór... gratuluję i pozdrawiam. Będę tu częściej zaglądać. Inspirujące miejsce! Pozdrawiam cieplutko i miłego weekendu życzę !!! Pa!!

    OdpowiedzUsuń
  22. Świetny ten sweter i czapeczka :)

    OdpowiedzUsuń
  23. Elegancja francja jak zawsze u Ciebie nie klasycznie, ale klasowo i ciepło i tez nie mam nic przeciwko takiej pogodzie.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Jakoś nie widzę się w klasycznych fasonach, choć cieszę się, że mimo wszystko jakąś "klasą" da się opisać mój styl:) Dziękuję:)

      Usuń
  24. Anonimowy2/20/2014

    Wdzianko zwala z nóg:))) I czapa - komplecik idealny na ciepły jesienny dzień ;D
    Sweter wydaje się być niezwykle skomplikowany do zrobienia *o* Dla takiego laika jak ja. Pięknie dobrane kolory...!
    Buziaki, Małgoś

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. W rzeczywistości wcale to nieskomplikowane, nawet całkiem początkująca szydełkowiczka dałaby radę:) Bardzo dziękuję!

      Usuń
  25. Sweter zachwycający, nie mogę wyjść z podziwu. Naprawdę fantastyczny.

    OdpowiedzUsuń
  26. Ekstra sweter, bardzo oryginalny :)

    OdpowiedzUsuń
  27. gdzie mozna znalezc wzory zeby moc samemu cos takiego wydziergac?

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. W pierwszym zdaniu słowo "Dropsa" jest linkiem do wzoru.

      Usuń
  28. Super! Kusi mnie taki ze zwisającymi połami, ale myślałam bardziej czymś robionymi jako prostokąt z otworami na rękawy...szkoda tylko, że nie wiem jak te otwory zrobić, wiec pewnie czeka mnie robienie przodów i tyłu osobno i szycie :(

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Nie polecam tego fasonu, nie sprawdza się w praktyce, już przemyśliwuję jak go przerobić.
      Z dwóch kwadratów (na przód i na tył) zrobiłam ostatnio bezrękawnik - fajnie wygląda, tylko jeszcze muszę dopracować dlatego nie pokazywałam na blogu:-)

      Usuń
  29. Anonimowy5/24/2018

    Dzień dobry. Kardigan super wygląda. Proszę bardzo o udostępnienie wzoru będę bardzo wdzięczna za pomoc.
    barbara3111@wp.pl

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Dziekuję:-) We wpisie podałam link do wzoru: https://www.garnstudio.com/pattern.php?id=5767&cid=5

      Usuń
  30. Swietny kardigan,gratuluje i pozdrawiam

    OdpowiedzUsuń