środa, 13 września 2017

Kokonik

... wyszydełkowałam dla Florka. Mam nadzieję, że jesienią, gdy młody człowiek przybędzie wreszcie do domu, to będzie dla niego w sam raz:-).



Kokon ma długość 50 cm. Czapeczkę robiłam na oko, przymierzając do gotowych. Zrobiłam rozmiar pomiędzy najmniejszym a trochę większym. Nie wiem czy będzie dobra, ale najwyżej dopasuję, gdy Florek już będzie w domu:-).



Dane techniczne:
włóczka Red Heart Baby (100%akryl, 50g/185m): po dwa motki w kolorze kakao i kakao z mlekiem.
Szydełko 4,5mm.
Przerabiałam głównie półsłupkami z nawiniętą nitką oraz słupkami reliefowymi, które prawdziwie mnie zafascynowały - co za faktura, co za mięsistość i to z całkiem cienkiej nitki:-).
Inspiracji zasięgnęłam z niewyczerpanych źródeł Pinteresta pod hasłem newborn cocoon crochet.

18 komentarzy:

  1. Niezwykle przyjemne kolory wybrałaś na taki kokonik. Na pewno Florkowi będzie przyjemnie w takim otuleniu - jak w brzuszku mamusi:))
    Serdecznie pozdrawiam:))

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Liczę na to, choć takie robienie w ciemno i na przyszłość pełne jest niepewności... Kokon powinien być raczej dopasowany, ale też nie za mały. Nie wiem jaki rozmiar Florek będzie miał za miesiąc. Ale przed nami zima, więc jeśli nawet od razu będzie za duży, to może szybko dorośnie:-)

      Usuń
  2. Taka Babcia to skarb! ♥

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. A dopiero się rozkręcam:-). Właśnie wczoraj dojechał do mnie kolejny wór dziecięcych włóczek, poprzedni wór był głównie w tonacji różowej, na pewno wykorzystam, ale do przełamywania potrzebuję bardziej neutralnych kolorów:-)

      Usuń
  3. Fantastyczny kokonik i czapusia :-)

    OdpowiedzUsuń
  4. Taki kokon zawsze możesz wydłużyć jak mały urośnie:) Ładnie wygląda:) Czekam na kolejne zestawy szydełkowe:) pozdrawiam

    OdpowiedzUsuń
  5. Aż się roześmiałam, bo kokonik to naprawdę kokonik, na chłodne dni idealny! Śliczny komplecik dla ślicznego chłopczyka:))

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Nie mogę się doczekać, żeby go nim otulić:-)
      Dziękuję!

      Usuń
  6. Świetny, na jesienne spacery akurat:) Florek będzie zachwycony. Pozdrawiam

    OdpowiedzUsuń
  7. Cudny jest! Maluszkowi na pewno będzie w nim cieplutko:)

    OdpowiedzUsuń
  8. I wyszło super! no aż zazdroszczę Dominice takiej mamy! Florek będzie miał przytulnie i cieplutko.

    Słupki reliefowe to naprawdę świetna rzecz.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Faktycznie, aż mi się zamarzył sweter w taką mięsistą reliefową kratę:-). Dzięki!

      Usuń