niedziela, 23 maja 2010

Babeczki z bananami

Miło jest w niedzielę po obiedzie zjeść sobie coś słodkiego do kawy. Dlatego od jakiegoś czasu razem z córką eksperymentujemy z różnymi przepisami. Tym razem wykorzystałyśmy podstawowy przepis na mufiinki i, nieco go przerabiając, upiekłyśmy przepyszne babeczki z bananami. Oto efekt:


200 g cukru,
3 jajka
300 g mąki,
3 łyżeczki proszku do pieczenia,
125 g roztopionej margaryny,
300 ml mleka,
2-3 łyżki pokruszonych pestek dyni
3 łyżeczki wiórków kokosowych,
2 banany pokrojone w półplasterki.

Jajka ubić z cukrem, dodać roztopioną margarynę, mleko, a następnie mąkę z proszkiem do pieczenia i dokładnie wymieszać. Na koniec dodać pestki dyni i wiórki kokosowe. Gotowe ciasto nakładać do foremek dodając po 3 półplasterki banana. Piec ok. 30 min. piekarniku nagrzanym do 180 st. C.


Komentarze 
 
2010/05/27 16:30:17
Bardzo dobry przepis :) Chociaż ja zamiast pestek dyni i wiórków kokosowych dodałam zmielone orzechy włoskie. I upiekłam wszystko w dużej, babkowej formie (czas pieczenia wydłużył się do około 1h), bo nie mam malutkich, babeczkowych. Przepyszne! Chociaż z pestkami dyni też przetestuję kiedyś ;)
 
2010/05/31 20:56:58
Witaj rebecca.fierce, miło, że do mnie zaglądasz:).
A'propos orzechów włoskich, to mam od koleżanki fajny (bo zupełnie prosty) przepis na placek. W tym tygodniu raczej nie damy rady go wypróbować, ale w pierwszy wolny weekend na pewno podejmiemy to nowe wyzwanie.
Pozdrawiam i do zobaczenia w niedalekiej (mam nadzieję) przyszłości:).
 
2010/06/02 13:26:50
Zatem czekam z niecierpliwością :)

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz